Talán fel vagy háborodva a gondolattól, hogy így nevezlek: Kelendő Áru… Megesett már Veled, hogy összetalálkoztál olyan rokonszenves emberekkel, akikkel szívesen barátkoztál vagy dolgoztál volna együtt, de azok nem viszonozták érdeklődésedet? Voltál már veled egykorú, hozzád hasonlóan vonzó és intelligens társaddal együtt olyan összejövetelen, ahol azt tapasztaltad, hogy a másik nagyobb figyelmet kap, mint Te? Ha egy megtervezett találkozód van, a másik időben értesít arról, hogy közbejött neki valami?
Egy biztosítási üzletkötő rendszeresen felhív az ajánlataival. Éppen olyan érzéseket kelt bennem, mint a fenti képen ez a fickó: nem zavarják a nemjeim, meg sem hallja azokat; agresszíven „fegyvert” fog rám, hogy elmondhassa az ajánlatát… Módszerén semmit sem változtat, ahogy időpontot sem tud velem egyeztetni… A sikeres üzlethez először önmagát kellene elfogadtatnia…
Foglalkozásunktól függetlenül mindannyian értékesítők vagyunk – a munkában és a magánéletben egyaránt. Amikor akarunk valamit a másiktól, tulajdonképpen el akarunk neki adni valamit: egy ötletet, gondolatot, vágyat, kívánságot, érzést, lehetőséget, terméket, szolgáltatást…. Önmagunk eladása azonban nem jelenti önmagunk kiárusítását.
„Az emberek nem egy terméket vesznek meg. Engem vesznek meg” – mondja Joe Girard. Ha nem tanuljuk meg sikeresen eladni magunkat, arra kényszerülhetünk, hogy kiárusítsuk magunkat, azaz értéken alul adjuk el képességeinket, érzéseinket – mindazt, amit önmagunkban tisztelünk, szeretünk és becsülünk.
Hogyan váljunk „Kelendő Áruvá”, önmagunk sikeres értékesítőjévé? Érdekel, hogy milyennek látnak mások és hogyan növelheted személyes vonzerődet? Szeretnéd tudni, hogyan tettetheted a magabiztosságot, egészen addig, amíg azzá nem válsz? Szeretettel várlak itt: Emberismeret és üzleti siker