A nyelvtudás nemcsak akkor fontos, ha egy külföldivel akarjuk megértetni magunkat. Sok félreértés származhat abból, ha nem vagy szinkronban a másikkal, ha nem beszéltek egy nyelvet kollégáiddal, ügyfeleiddel vagy pároddal – még ha az anyanyelvetek azonos is.
Franciaországban a király nagy lendülettel nyakaztatja az ellene lázadókat. Már csak négy ember van hátra, amikor elromlik a guillotine.
Vidáman megszólal az egyik halálraítélt:
– Micsoda buli! Mondtam én, hogy ma is szép napunk lesz!
A másik dühösen felcsattan:
– Hülye ez a király! Még egy normális nyaktilója sincs!
A harmadik, a nyugalom szobraként halkan dünnyögi:
– Végül is ráérünk. Nekem mindegy.
A negyedik elmélyülten gondolkodik, mialatt behatóan vizsgálgatja a szerkezetet:
– Szerintem én meg tudnám javítani….
Négy ember, négy hozzáállás, négy különböző nyelv… Hogyan kommunikálj hatékonyan a különböző embertípusokkal? Az emberek „tipizálása” milyen előnyöket hozhat számodra? Hogyan ismerhetsz ki másokat? Hogyan veheted észre, ha valaki hazudik? Választ kapsz ezekre a kérdésekre itt: Emberismeret és üzleti siker.